KuPS ja Puijola aloittavat yhteisen kotouttamistyön

Kuopion Palloseura ry ja Kuopion Setlementti Puijola aloittavat yhteistyön, jonka tavoite on perehdyttää maahanmuuttajataustaisia perheitä ja heidän jalkapalloilevia lapsiaan seuran toimintaan ja sitä kautta edistää heidän kotoutumistaan laajemmin suomalaiseen yhteiskuntaan.

Yhteistyö pohjautuu Suomen Palloliiton ”Kotouttamisen edistäminen seuratoiminnassa” -hankkeeseen, jota Kuopiossa ryhdytään toteuttamaan valtakunnallisesti ainutlaatuisella tavalla. Yhteistyön tavoite on kehittää malli, joka vahvistaa maahanmuuttajien osallisuutta, osaamista ja hyvinvointia KuPS:n seuratoiminnassa sekä vahvistaa KuPS:n seuratoimijoiden monikulttuurista osaamista.

KuPS:n juniori- ja kaupunginosajoukkueissa pelaa yli 60 maahanmuuttajataustaista pelaajaa.

Joukkueenjohtaja täyty alla olevasta linkistä avautava lomake ja lähetä se Puijolaan

Tsega Kiflie

Kotoutumisen asiantuntija