Tenavaliiga Facebookissa

POHJOLA SAIRAALA TENAVALIIGA

TENAVALIIGAJOUKKUEET

KuPS järjestää jalkapallon harrastetoimintaa Kuopion 12:sta kaupunginosassa.
Joukkueet on nimetty eläinmaailman mukaan, tällä hetkellä joukkueet ovat nimellä

• Ahmat (Puijonlaakso)
  • Haukat (Pyörö-Pitkälahti)
  • Hirvet (Niirala-Haapaniemi-Keskusta-Rönö)
  • Karhut (Pirtti-Savolanniemi)
  • Ketut (Jynkänvuori-Rautaniemi)
  • Kobrat (Neulamäki-Särkiniemi)
  • Kurjet (Kurkimäki-Kaislastenlahti-Länsiranta)
  • Kärpät (Keilankanta-Lehtoniemi-Saaristokaupunki)
  • Oravat (Julkula-Länsi Puijo-Rypysuo)
  • Peurat (Jynkkä-Levänen-Särkilahti)
  • Puumat (Päiväranta-Kettulanlahti)
  • Sudet (Männistö-Linnanpelto-Saarijärvi-Itkonniemi)

Kaupunginosajoukkueiden tavoitteena on

- tarjota mahdollisuus kaikille kuopiolaisille pojille ympärivuotiseen jalkapallon ohjattuun harrastamiseen oman kaupunginosan lähikentällä kesäisin ja lähikoulun salissa talvisin
- aktiivisen harrastamisen kautta purkaa lasten energiaa harrastukseen ja kerätä lisävoimia koulutyötä varten, mikä voi auttaa keskittymään oppitunneilla paremmin.
- opettaa sosiaalisia taitoja, joita voi hyödyntää koulussa ja omassa kaveripiirissä

Joukkueiden ikäluokat ovat 7-8, 9, 10 ja 11 vuotiaat pojat, yhteensä n. 50 joukkuetta ja pelaajia on n. 600 lasta.
Näitä poikia ohjaa lähinnä vapaaehtoisista vanhemmista koostuva n.60 valmentajan / ohjaajan joukko.

ILMOITTAUTUMINEN

Tenavaliigajoukkueiden toiminnasta vastavat
Junioripäällikkö Jouni Pitkänen (P11 - P10 ikäluokat)
044-5110889, jouni.pitkanen@juniorikups.fi
Junioripäällikkö Anssi Pellikka (P9 - P8 ikäluokat)
050-5608629. anssi.pellikka@juniorikups.fi

TENAVALIIGA -PELIPÄIVÄT

KuPS järjestää 7-8, 9, 10 ja 11 vuotiaille pojille ja tytöille n. 25 kertaa huhti - lokakuun aikana pelipäivän,
jossa pelaa yhteensä n. 100 joukkuetta ja n. 1000 pelaajaa. Kesän aikana pelataan yhteensä yli 1500 peliä.
Pelit pelataan Kuopiossa Savon Sanomat Areenalla, keskuskentän tekonurmella ja Siilinjärvellä Harjamäen nurmikentillä.
Osallistuvat joukkueet ovat KuPS:n Tenavaliiga-joukkueita 15 kaupunginosasta, Pallokissojen, Toivalan Urheilijoiden, Siilinjärven Palloseuran sekä AC Barcan joukkueita.

Tenavaliigan tavoitteena on
- järjestää lapsille pelipäiviä, joissa saa mitata harjoittelun tuoman kehityksen muiden saman ikäisten lasten kanssa positiivisessa hengessä ja valmentajien ohjauksessa
- tuoda lasten vanhemmat seuraamaan ja tukemaan lastensa harrastusta sekä tapaamaan toisia vanhempia ja joukkueiden valmentajia lasten harrastuksen välityksellä

Tenavaliigassa toteutetaan KAIKKI PELAA-periaatetta, joten jokainen lapsi saa käydä kentällä kokemassa pelaamisen iloa. Leikkimielinen pelaaminen on paras tapa oppia ja kokeilla uusia sekä kehittää aikaisemmin opittuja taitoja.