T10Julkaistu: 10.04.2024 19.59

Kups T10 kevätkuulumisia

"K-U-P-S, KUPS!" -huuto kajahtaa harjoitusten jälkeen Lippumäen jalkapallohallissa. KuPS T10 joukkueella on juuri päättynyt lajiharjoitukset ja joukkue on kokoontunut vielä yhteiseen loppuhuutoon, jossa harjoitus laitetaan pakettiin. Jokaisella on posket punaisena, mikä kertoo, että harjoituksissa on ollut vauhtia ja jokainen on antanut parastaan!

Kaudelle 2024 KuPS T10 ikäkausijoukkue perustettiin syksyllä yhdistämällä kaksi kaupunginosatyttöjoukkuetta (Kups Ilvekset ja Saukot). Joukkueessa on 30 tyttöä ja joukkue on harjoitellut ja toiminut yhdessä tiiviisti marraskuusta alkaen. Harjoitukset on pidetty pääosin Lippumäen jalkapallohallissa noin 3 kertaa viikossa.

Harjoittelussa on kiinnitetty erityistä huomiota pallonkäsittelytaitoihin, liiketaitoharjoitteluun ja itse pelaamiseen erimuodoissa mahdollisimman paljon vauhtia ylläpitäen. Joukkue on pelannut talven aikana jo lukuisan määrän harjoitusotteluja vierailemalla lähialueiden tyttöjoukkueiden vieraana ja samoin otteluja on järjestetty Kuopiossa. Uutena elementtinä on tullut siirtyminen pelaamaan isommalle kentälle 8v8 pelejä, mikä tuo mukanaan uusia ulottuvuuksia peliin.

Into on jo kova ja joukkue odottaa malttamattomana ulos harjoittelemaan siirtymistä ja kesän pelejä. Kevään starttaa Iisalmessa Klubi-36 ja Seinäjoella SJK kevätturnaukset. Seinäjoen turnaus on joukkueen ensimmäinen yhteinen pidempi, yli yön turnaus. Odotus ja jännitys on jo huipussaan! 😊

Joukkue pelaa kesällä kahdella joukkueella T10 ja T11 aluesarjoissa, sekä KuPS:n järjestämää Tenavaliigaa. Kesän huipentaa turnaukset Jyväskylässä kesäkuun lopussa Heinä Cup ja syyskuussa Hippo-turnaus, sekä elokuussa ensimmäistä kertaa Kuopiossa järjestettävä kotiturnaus Kuopio Cup.

Kevät terveisin,

Kups T10 toimarit