HUH
KuPS Akatemia Miehet, Miesten Ykkönen

FC Jazz - KuPS Akatemia   6 - 1

Pori, Urheilukeskus TN

Keltamustat FC Jazzin vieraaksi!

Akatemian joukkue aloittaa kolmen vieraspelinsä sarjan lauantaina FC Jazzin vieraana Porissa.

Pelikauden 2024 Akatemian kanssa samaisella saldolla (voitto ja tappio) avannut porilaisnippu tuo sarjaan todella omanlaisensa joukkueen. Ville Ulasen Jazz sijoittui viime kaudella Kakkosen B-lohkossa sijalle 2. nousten siten suoraan Ykköseen. Joukkueen filosofiassa verkot ovat pöllynneet ja varsinkin hyökkäyspäässä tehoja on löytynyt laajalta rintamalta muutaman tehokärjen turvin. Tehokkain ja vaarallisin mies, brasilialainen Firmino, on paukuttanut itsensä satakuntalaisten sydämiin kahdella viimeisellä kaudella, jolloin on syntynyt yhteensä 43 sarjamaalia. Kuluvan kauden avauksessakin mies osui tappiopelissä Klubi 04 vastaan, mutta pienen vammansa vuoksi hän huilasi toisen sarjakierroksen PKKU-pelin. Tuolloin tehoilivat sitten japanilaiskolmikko Takaya Sasaki, Hideyasu Tanaka & Taiyo Ushiyama. Tuttu mies savolaisillekin joukkueesta löytyy, kun parin kauden takainen Akatemian luottomies, Justus Lehto (11 maalia / 2022 KuPS/Akatemia) hyökkää oman kotikaupunkinsa joukkueen väreissä. Lehto oli pitkälti vaikuttamassa siihen, että Akatemian pelit jatkuivat kolmanneksi korkeimmalla sarjatasolla ja mies oli todella pidetty hahmo joukkueessa.

Akatemian edellinen peli päättyi 0-2 kotitappioon HJK Klubi 04lle. Vieraat olivat maalien verran terävämpiä, joten isoa vääryyttä ei lopputuloksessa ollut. Keltamustilla oli pelissä kuitenkin paikat tehdä maaleja, joissa ei nyt onnistuttu. Juho Neuvonen kotijoukkueen valmennuksesta; "HJK Klubi 04 oli yksi lohkon etukäteen ajateltuna "suurista", mutta enpä voisi kovin heikkoina pitää mitään joukkuetta tässä sarjassa. Se on selvää, että meillä täytyy olla täysi keskittyminen peliin ja sen aloittaminen huomenna treenien jälkeen. Syödä ja levätä, sekä valmistautua siten pitkään reissuun länsirannikolle. FC Jazz on todella kova joukkue, jossa valmennus on saanut kovat yksilöt pelaamaan hienosti yhteen. Heillä on erityisen vaaralliset erikoistilanteet, sekä pelaaminen on todella nopeaa. Toisekseen Jazz on kaupungin ykkösjoukkue, jota seuraa iso joukko kannattajia ja toivottavasti paikan päälle saapuu mukavasti väkeä. ViFK-pelissä oli äänekäs, pieni faniporukka omiensa takana, niin nyt luvassa lienee paljon enemmän. Haaste on iso, mutta ei mahdoton ja nämä ovat upeita pelejä."

FC Jazzin alkukauden maaleista ovat vastanneet; Firmino, Lehto, Tanaka ja kanukkipakki Campagna. Akatemian maaleista on vastannut nelikko Niko ja Joni Kivijärvi, Oumar Balde ja Eero Kirjavainen.

Kotijoukkueen otteluennakointia voit lukea tästä; https://fcjazz.com/fi-fi/article/etusivu/lauantain...

LA 27.4 klo 16.00 FC Jazz vs KuPS/Akatemia Porin UK Tekonurmella.

BANZAI!!!