VALMENNUSLINJA

1. SEURA

1. JOHDANTO

Valmennuslinjan tarkoitus on yhdenmukaistaa valmennustoimintaa Kuopion Palloseurassa.
Nimensä mukaisesti se pyrkii linjaamaan ja täten myös helpottamaan seurassa tapahtuvaa lasten ja nuorten harjoittelua.

Lapset eivät ole aikuisten kopioita, joiden pitäisi harjoitella samoja asioita pienoiskoossa,
vaan on tärkeää tietää millainen harjoittelu sopii millekin ikäkaudelle.

KuPS:n valmennuslinja noudattaa pääpiirtein Suomen Palloliiton valmennuslinjaa, joka löytyy Palloliiton nettisivuilta.

Vaikka valmennuslinja on pyritty rakentamaan pikkutarkaksi, on se kuitenkin vain ohjeellinen ja suuntaa antava.

On muistettava, että jokainen lapsi kehittyy omaan tahtiin, omien lähtökohtiensa ja tarpeidensa mukaan.
Valmennuslinja ei ole tarkoitettu muuttumattomaksi ”lakikirjaksi”, vaan sitä on tarkoitus kehittää ajan mittaan saadun palautteen pohjalta.
Noudattamalla koulutuslinjaa seuran valmennuksessa pystymme kehittymään ja samalla tarjoamaan laadukkaampaa toimintaa lapsillemme.

Valmennuslinja vastaa kysymyksiin Mitä, Miksi, Milloin, Miten ja Millä?

SEURA | SISÄLLYSLUETTELO

1. JOHDANTO