HUH
P14, P14 Liiga Pohjoinen

KuPS - VIFK  2 - 0

Kuopio, Lippumäki Ylipainehalli TN

Voitto!! Joskin jonkin verran työn ja tuskan takana se oli. VIFK antoi todella kovan vastuksen, kuten hieman ennakkoon pystyimme arvelemaankin.

VIFK pelaa varsin kovalla prässillä, joka aiheuttaa varsin paljon kiireen tunnetta vastustajalla ja tämä teki meidänkin pelistämme haasteellista. Tämä tosin tuo pojille hyvän opetuksen siitä, että kaiken pitää tapahtua nopeasti ja palloa tulee liikuttaa hyvin ja huolellisesti. Ensimmäinen puoliaika olikin 0-0 peliä, jossa molemmilla oli muutamia tilaisuuksia, mutta mitään aivan "huikeita" paikkoja maaleihin ei ollut. Pallonhallinta oli vastustajilla, mutta me pelasimme hyvää ja tarkkaa puolustuspeliä.

Toisella puoliajalla saimme myös maalejakin aikaan. Ensin laidalta lähteneestä tilanteesta Jooa pamautti hienon pommin yläkulmaan. Tilanteessa ensin päästiin kokeilemaan maalivahdin reaktioita kuudentoista sisältä Eetu S:n toimesta, mutta siitä muutaman syötön jälkeen Jooa pääsi vetämään hieman kuudentoista alueen ulkopuolelta hienon vedon ja numeroiksi 1-0. Kulmia saimme enempi kuin vastustaja ja sitä kautta tuli toinen maalimmekin. Vili antoi kulman nätisti Eetu S:n päähän ja siitä hieno pusku suoraan etukulmaan, johon maalivahti ei mahtanut mitään ja numerot 2-0.

Ottelusta jäi joukkueelle hyvä maku suuhun ja seuraavia pisteitä lähdemme metsästämään parin viikon päästä Vaasaan VPS:n vieraaksi sekä Pietarsaareen Jaron vieraaksi. Nämä ottelut pelataan 20.4 lauantaina (VPS) ja 21.4 sunnuntaina (Jaro).

Alla vielä tilastokoonti ottelusta.

Kuopion Palloseura ry
               Kaartokatu 6, 70620 Kuopio